Press "Enter" to skip to content

A făcut o carieră fulminantă în Germania, acum coordonează o echipă de 30 de consultanți români

APDA, 18 septembrie 2017 – La aproximativ un an şi jumătate de când s-a mutat din Sibiu la München, Mariana Daina a reuşit să aibă o carieră fulminantă şi să fie dată ca exemplu în compania germană pentru care lucrează.

Mariana a fost promovată de curând în funcţia de Geschäftsstelle (manager de agenţie/sucursala) şi coordonează o echipă de 32 de consilieri, toţi români, răspândiţi în toată Germania.

Cu un copil mic acasă, cu o limbă germană pe care o ştia doar la nivel de începători, într-o ţară cu totul străină pentru ea, Mariana Daina a reuşit ceea ce pentru mulţi pare imposibil.

Alături de soţul ei, Adrian, care a venit primul în Germania şi a lucrat iniţial în cu totul alt domeniu, Mariana s-a făcut repede remarcată dintre cei aproximativ 37.000 de consultanţi ai companiei germane, reuşind din februarie 2016 şi până în prezent să obţină rezultate pe care colegi nemţi din aceeaşi companie le-au atins după perioade considerabil mai mari.

„Cred că anumite lucrurile ţi se întâmplă în viaţă, când îţi doreşti foarte mult. Evident şi prin multă muncă. Am fost nu de mult la un stagiu în Portugalia şi am întâlnit colegi care sunt de foarte mulţi ani în companie, la acelaşi nivel cu mine. Şi erau curioşi: „cum ai reuşit, cât munceşti? “. Le spuneam că lucrez şi 12, uneori 14 ore pe zi. „Cum, atât de mult? “, era imediat reacţia lor “, zâmbeşte Mariana. „Fără muncă, nu se poate “, completează ea.

Nevoia unei asigurări la maşină, pentru concediul planificat la München, le-a schimbat viaţa

Cum a început totul

În urmă cu câţiva ani, nu îşi imagina că se va stabili vreodată în Germania şi mai ales că ea şi soţul ei vor ajunge să lucreze aici în acelaşi domeniu în care îşi desfăşurau activitatea şi în România, al asigurărilor şi serviciilor bancare.

Nevoia unei asigurări auto în timpul unui concediu în Germania, în toamna lui 2015, i-a determinat să apeleze la o cunoştinţă despre care ştiau că locuieşte la München, cunoştinţă care la rândul ei i-a direcţionat către cel care avea să le devină manager şi să le propună să înceapă să lucreze în asigurări în Germania.

„L-am contactat pe Facebook şi i-am spus că avem nevoie de o asigurare la maşină. Aşa ne-am cunoscut. Ulterior, el a văzut pe conturile noastre ca eu încă lucrăm în asigurări în România (Adi era deja în Germania, dar lucra în alt domeniu) şi ne-a propus să facem acelaşi lucru, dar în Germania, pentru aceeaşi companie la care lucra şi el, Deutsche Vermögensberatung “, e începutul unei poveşti de succes.

„Nu cunoşteam pe nimeni“

La începutul anului trecut, Mariana s-a mutat cu fetiţa la München şi a început nouă provocare.

„M-am înscris la un curs de limba germană şi timp de un an, zi de zi, mergeam la cursuri până la 12.30, iar de la 12.30, luăm fetiţa de la grădiniţă şi începea practic ziua de muncă. Nu cunoşteam pe nimeni. Apucă-te să lucrezi în Germania, într-un domeniu în care ai nevoie clar de contacte.

Aveam cinci cunoştinţe despre care ştiam de pe Facebook că sunt stabilite aici (n.r. – În Germania) şi am început să le spun pe reţelele de socializare despre ceea ce fac eu. Nu mă interesa neapărat să semnez un contract, niciodată nu am fost genul să lucrez agresiv. Şi asta se transmite la client.

Voiam doar să afle cu ce mă ocup eu şi chiar dacă persoana cu care vorbeam nu era interesată, poate interesează un prieten sau o cunoştinţă. Şi au venit primii clienţi, apoi următorii şi tot aşa. Am pus mereu accent pe calitate şi pe seriozitate. Iar asta contează enorm. Clienţii le-au spus rudelor, prietenilor, cunoştinţelor… Astăzi, clienţii, în marea lor majoritate români, vin cei mai mulţi din recomandări “, zâmbeşte Mariana.

„Poţi să reuşeşti în Germania. Trebuie să fii serios, motivat şi în echipa potrivită “

Telefoanele începeau să sune tot mai des, iar pe pagina de facebook a soţilor Daina, tot mai multe mesaje cu întrebări ale românilor interesaţi de asigurări şi credite. Printre cei interesaţi au fost şi alţi tineri români care au lucrat tot în acest domeniu în România şi întrebau cum ar putea face acelaşi lucru aici, în Germania.

Şi aşa au apărut primii membri ai echipei. Au venit ulterior şi alţii, care au adus la rândul lor alte persoane, iar astăzi echipa numără 32 de consilieri financiari, aflaţi peste tot în Germania.

„Alături de colegii mei am reuşit toate aceste rezultate. Succesul se datorează şi echipei noastre. Sunt genul căruia îi place foarte mult să lucreze cu oamenii. Nu aş schimba nimic, dacă ar fi să o iau de la capăt aş merge pe acelaşi drum fără ezitare.

Am avut noroc şi de oameni extraordinari, foarte muncitori, loiali, serioşi. Poţi să reuşeşti în Germania. Nu e obligatoriu să ai studii în domeniu sau să fi lucrat cu oameni. Trebuie să fii serios, motivat şi în echipa potrivită. Contează atât de mult “, explica Mariana Daina.

„Lucraţi cu români? A, cu românii nu sunt şanse! “

Agenţia soţilor Daina este între primele 20 pe intermediere de credite, la nivelul întregii companii. Numai în primele şase luni din 2017au obţinut pentru clienţii agenţiei credite de nevoi personale în valoare de 1,2 milioane de euro. Asta în condiţiile în care este cunoscută reticenta multor bănci de a acorda credite românilor.

„Multe agenţii bancare cer pentru acordarea creditelor cetăţenilor români condiţii mai aspre decât cele solicitate nemţilor sau personelor de altă naţionalitate. Pe de o parte şi din cauză că mulţi conaţionali nu şi-au mai plătit raţele. Am fost refuzaţi de mai multe ori. „Lucraţi cu români? A, cu românii nu sunt şanse! “, ne-au spus în faţă. Am găsit până la urmă o agenţie cu care lucrăm chiar foarte bine. Ne-au spus că nu au o problemă în a lucra cu românii. „Uite, îmi zicea şefa de agenţie, eu sunt din India, şeful de credite e din Italia, nu avem nici o problemă “. Acum, noi le aducem cei mai mulţi clienţi “, povesteşte Mariana

Primii şi pe Facebook

Pagina de facebook a celor doi soţi: „Mariana & Adrian Daina – Birou de Credite şi Asigurări “are cel mai mare rating dintre toate miile de pagini similare ale consilierilor companiei, motiv pentru care tinerii din Sibiu primesc mereu aprecieri la întâlnirile regulate ale societăţii.

Drept exemplu, câteva filmuleţe postate pe Facebook în care Mariana vorbeşte despre credite şi asigurări, filmuleţe realizate într-un format amator, fără editare ori aparatura sofisticată, au adunat zeci de mii de vizualizări, chiar şi 120.000 de vizualizări, fiind distribuite pe reţelele de socializare de mii de ori.

Sergiu RUSU, München