Press "Enter" to skip to content

Reguli stricte pentru clădirile de birouri care se redeschid în SUA, iată ce vor trebui să schimbe

Clădirile de birouri din orașele americane vor trebui să respecte mai multe recomandări făcute de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) înainte de a se redeschide, printre acestea numarându-se asigurarea unei ventilatii corespunzătoare, modificarea spațiilor de lucru pentru a se asigura distanțarea socială a angajaților și înlocuirea ibricelor de cafea cu recipiente de unică folosință.

Recomandările CDC au fost făcute în contextul în care tot mai multe state americane renuntă treptat la restricțiile pe care le-au implementat ca să oprească raspândirea coronavirusului, iar experții afirmă că imobilele de birouri din multe orașe americane, care au fost închise deja de mai bine de două luni, ar putea reprezenta o amenințare serioasă pentru angajații ce se reîntorc la muncă.

„Angajații din clădirile de birouri pot risca să fie expuși la virusul care cauzează COVID-19. Angajatorii din clădirile de birouri, proprietarii și administratorii de clădiri și specialiștii în operațiuni de construcții pot lua măsuri pentru a crea un loc de muncă sigur și sănătos și pentru a proteja angajații și clienții,” a anunțat agenția federală americană.

Pentru început, angajatorii sunt încurajați să se asigure că sistemele de ventilație ale clădirilor funcționează corect. De asemenea, CDC recomandă, acolo unde este posibil, deschiderea ferestrelor și a ușilor, pentru „a crește cât mai mult circulația aerului de afară.”

În plus, oficialii CDC au sfătuit angajatorii să verifice posibilitatea existenței rozătoarelor și a mucegaiului care ar putea dăuna sănătății angajaților. Aceasta mai ales în contextul în care un raport recent realizat de Purdue University, și citat de New York Times, a atras atenția că apa neutilizată din sistemele de instalații sanitare, chiuvetele și toletele nefolosite ar putea duce la o acumulare de bacterii dăunătoare. Deosebit de îngrijorătoare sunt bacteriile Legionella, care pot provoca boala infecțioasă legioneloza sau boala legionarilor, un tip grav de pneumonie. În cest caz, CDC afirmă că cei care prezintă un risc mai mare sunt persoanele cu sisteme imunitare slăbite, foști sau actuali fumători, precum și cei peste 50 de ani.

În plus, angajatorii sunt încurajați de CDC „să identifice unde și cum ar putea angajații să fie expuși la COVID-19 la locul de muncă.” Mai precis, angajatorii sunt sfătuiți să identifice locul de muncă sau zonele comune în care lucrătorii se pot afla la mai puțin de 2 metri distanță – cum ar fi, de exemplu, camerele de odihnă, cantinele, vestiarele sau sălile de ședințe. Noile recomandări pentru construcții ar trebui, de asemenea, să fie bine comunicate tuturor angajaților, precum și antreprenorilor care le vizitează.

Angajatorii sunt, de asemenea, solicitați să modifice spațiile de lucru – incluzând scaune, birouri, mobilă – pentru a se asigura că angajații sunt capabili să se distanțeze social unul de celălalt. Când acest lucru nu este posibil, CDC recomandă instalarea de scuturi transparente sau alte bariere fizice.

De asemenea, CDC recomandă înlocuirea obiectelor comune utilizate frecvent, cum ar fi vasele de cafea, răcitoarele de apă și gustările în vrac, cu alternative precum articolele preambalate și produsele alimentare individuale.

În ceea ce privește controalele administrative, CDC susține că angajatorii ar trebui „să încurajeze în mod activ angajații care prezintă simptome de COVID-19 sau care au un membru al familiei bolnav de COVID-19 să anunțe supervizorul și să rămână acasă.”

Verificările zilnice de temperatură, programele de lucru eșalonate și interzicerea strângerii de mână, a îmbrățișărilor și a saluturilor prin atingerea pumnilor ar putea să reprezinte noile norme la locurile de muncă în perioada post-coronavirus. De asemenea, orele de începere a programului de muncă și orele de pauză ale angajaților ar trebui să fie stabilite în așa fel încât să reducă la maximum densitatea angajaților din zonele comune, cum ar fi sălile de odihnă și vestiarele.

CDC recomandă angajatorilor afișarea de semne în zonele de parcare și la intrări prin care să solicite oaspeților și vizitatorilor să telefoneze din mașinile lor pentru a informa administrația sau securitatea clădirii atunci când ajung în zonă. Vizitatorii ar urma să intre în clădiri doar la ore stabilite dinainte. În plus, cei care vizitează o clădire sunt încurajati să își acopere fața cu măști de protecție, să nu intre în imobil dacă sunt bolnavi și să stea la 2 metri distanță de angajați, dacă este posibil.

Conform recomandărilor Centers for Disease Control and Prevention, angajatorii trebuie să le ofere angajaților șervețele dezinfectante și alte materiale de curățat pentru ștergerea echipamentelor și a suprafețelor înainte și după fiecare utilizare, iar companiile trebuie să curețe și să dezinfecteze constant suprafețele solicitate des. De asemenea, CDC cere angajatorilor curățarea în mod frecvent a tuturor suprafețelor atinse frecvent de la locul de muncă, cum ar fi stații de lucru, tastaturi, telefoane, balustrade, imprimantă / copiator, fântâni de băut apă sau mânerele de la uși.

Pe lânga stabilirea unor reguli și practici clare privind distanțarea socială, companiile sunt încurajate de ofere angajaților timp adecvat pentru spălarea mâinilor și acces la săpun, apă curată și prosoape de hârtie.

„Reamintiți-le angajaților să se spele des pe mâini cu apă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde. Dacă săpunul și apă nu sunt disponibile, aceștia ar trebui să folosească produse de igienizare a mâinilor cu cel puțin 60% continut de alcool,” se afirmă în documentul CDC.

De asemenea, CDC recomandă limitarea utilizării și a numărului de persoane dintr-un ascensor pentru a menține distanțarea socială de cel puțin 2 metri. În plus, angjatorilor li se cere să încurajeze utilizarea zonelor de relaxare în aer liber și distanțarea socială pentru orice activități în grup mic, precum prânzuri, pauze și întâlniri.

Recomandările făcute de CDC au venit în contextul în care tot mai multe state americane au început reducerea sau chiar eliminarea completă a restricțiilor luate în luna martie pentru a reduce impactul raspândirii coronavirusului.

Fiecare stat american a implementat astfel de restricții, ceea ce a dus la reducerea sau chiar încetarea completă a operațiunilor mai multor companii, mulți angajați au lucrat de acasă, școlile s-au închis, iar activitățile neesențiale au fost întrerupte. Cel puțin temporar, o mare parte din populația Statelor Unite, respectiv peste 320 de milioane de persoane, au primit ordin să rămână acasă.

Începând cu 20 mai, toate cele 50 de state au început procesul de reducere a restricțiilor, într-o formă sau alta. Așa cum scrie însă New York Times, există variații substanțiale în modul în care statele decid să se deschidă, unele dintre ele fiind cu mult înaintea altora.

„Schimbările reflectă presiunile imense făcute asupra guvernatorilor pentru a răspunde unei economii devastate și unei opinii publice nerăbdătoare, asta chiar în timp ce epidemiologii avertizează despre potențialul apariției unui al doilea val de cazuri.” Publicația americană arată că numărul de infecții cu coronavirus a crescut în aproximativ o duzină de state americane în ultimele zile, inclusiv în mai multe state care au permis redeschiderea mai timpurie a activitatilor.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *